Değerli Hocalarımız,

Henüz resmi olarak ilan edilmemiş olsa da, 1001, 1005 ve 3501 programları için yılda iki defa çağrı açılmaktadır ve kuvvetle muhtemel önümüzdeki ilk çağrı için son başvuru tarihi 2 Mart 2018 olacaktır. Dolayısıyla hazırlıklar için kalan zamanı verimli geçirmemiz gerekmektedir.

Bu nedenle başvuru yapmayı düşünen hocalarımız için bazı hatırlatmalarda bulunmak istiyorum.

Başvurular için aşağıdaki hazırlıkları yapıyor olacağız:

  1. Zamanlama:Aynı puanı alan projelerden birinin seçilmesi gerektiğinde, başvuru tarihi daha erken olan tercih edilmektedir. Başvuruların çoğu maalesef son hafta bırakılmaktadır (Başvuruların %85’i son hafta, %55’i ise son gün yapılmaktadır-2014 2. Dönem sayılarıdır). Bu nedenle hazırlıklarımızı şimdiden hızlandırmalı ve mümkünse son haftaya/güne bırakmamalıyız.
  2.  Genel Konular:

    a.  Proje başvurusu sırasında dikkat edilecek genel konuları ekteki “TÜBİTAK ARDEB Projesi Yazarken Dikkate Edilecek Noktalar” adlı dosyadan inceleyebilirsiniz.

    3.  Etik Kurul Onayı:

    a.  Gerekiyorsa Etik Kurul onayımızı mutlaka almalıyız (Etik Kurul başvurusunu Proje Yürütücüsü adına yapmalıyız ve başvurudaki proje adı ile başvurumuzdaki proje adı birebir aynı olmalı).

    b.   Etik Kurul onayının gerekip gerekmediğini ve etik kurul onay belgesinin sahip olması gereken diğer özellikleri ekteki dosyadan inceleyebilirsiniz.

    c.   Üniversitemizin Etik Kurulu’na başvurmak için ilgili başvuru formlarına http://etikkurul.medipol.edu.tr/  adresinden ulaşabilirsiniz.

    d.  Detaylarla ilgili Etik Kurul sekreterliğinden İlknur Hanım yardımcı olacaktır (Proje ekibinde yer alan kişilerin aynı zamanda Etik Kurulunda yer almamasına, yer alıyorsa da kurul onayında imzalarının olmamasına dikkat etmeliyiz):

    Etik Kurul Yetkili Kişi Telefon e-posta
    Etik Kurul Sekreterliği İlknur FİL 216 681 51 37 ilknurfil@medipol.edu.tr

    1. Proforma Fatura:Proje harcamalarımız (Hizmet, cihaz, etkinlik) için proforma fatura almalıyız.Proforma Faturalar da mutlaka Proje Yürütücüsü adına hazırlanmış olmalı.Sarf malzemeler için (tek bir kalemde 10.000 TL’yi aşmıyorsa) proforma faturaya gerek duyulmamaktadır.Yaygın etki faaliyetleri kapsamında yapılacak toplantı, çalıştay, vb. etkinlikler için alınacak Proforma Faturalar için ofis yetkilimiz sizlere destek olacaktır.MEGA’dan ve REMER’den alacağımız hizmetleri kurum içi çalışma olarak değerlendirmemeli ve onlar için de proforma fatura almalıyız. Bunun için aşağıdaki irtibat noktaları sizlere yardımcı olacaktır.

     ÖNEMLİ NOT: Başvuru formunuzda kurumun araştırma olanakları kapsamında REMER’deki cihazları gösterebilirsiniz. Ancak REMER’deki bu cihazların kullanımı ile ilgili alacağınız proforma faturalarda, ilgili hizmet bedelinin cihazların “bakım ve amortisman karşılığı kullanım ücreti” olduğu, dışarıya verilen hizmet fiyatlarından daha düşük fiyat alındığı Ek 2 bütçe formunda belirtilmelidir. Aksi durumda kendi cihazımızdan hizmet aldığımız değerlendirilebilir ve başvurumuz etik inceleyemeye tâbi tutulabilir.

    Hizmet Alım Yeri Yetkili Kişi Telefon e-posta
    Medipol MEGA Hastanesi Tarık KARAKUŞ 212 460 79 02 tarik.karakus@medipol.com.tr
    REMER Kaan ALKAN 216 681 53 44 hkalkan@medipol.edu.tr

     5.Proje Başvuru Formu ve Ekleri: İlgilendiğimiz programın (1001, 1005 veya 3501) başvuru formunu ve eklerini hazırlamalıyız. Bunun için ekte yer alan başvuru formlarındaki yorumlarımızı dikkate almanızı öneririz. Ayrıca SBAG, SOBAG ve EEEAG için birer örnek başvuru formları da yine ekte yer almaktadır.

    6.  Destek MektubuProje bütçesine TÜBİTAK dışında başka bir kurumun katkısı olacak ise, ilgili kurumdan Destek Mektubu almalıyız. Bunun için ekteki Destek Mektubu Şablonlarını kullanabilirsiniz. Medipol adına alınacak mektupları TTO olarak hazırlayıp imzalatabiliriz. Bu tür şablonlara TTO sitesinden de erişebilirsiniz.http://tto.medipol.edu.tr/?page_id=156

    7.  İADE/RET Sonrası Yeniden Başvuru: Yapacağımız başvuru, daha önce yaptığımız başka bir başvurunun yenilenmesi şeklindeyse, PBS’deki “Proje Bilgileri” sayfasında bunu mutlaka belirtmeliyiz ve bir önceki başvurumuzu ilgili ekranda seçmeliyiz. Şayet önceki başvurumuzda İADE kararı çıkmışsa, ilave bir bilgi istenmeyecektir. AncakRET kararı çıkmış ise, ilgili ret kararında yer alan öneri ve eksiklikleri nasıl düzenlediğimize dair “Değişiklik Bildirim Formu”, yine aynı sayfada doldurulmalıdır.  Her ne kadar bu formu, on-line kaydetmemiz istenecek olsa da, ön hazırlığınızı ekte yer alan Değişiklik Bildirim Formu dosyasında hazırlayıp, PBS girişleri ırasında sayfaya aktarabilirsiniz.

    Sizlere nasıl destek olabiliriz?

    1. Bize proje hazırlığınızı bildirdiğinizde derhal size ofisimizden bir arkadaşımızı dedike ediyor olacağız.
    2. Öncelikle Proje Yürütücüsü ve ekip üyelerinin mutlaka Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) hesabı olmalı. Eğer yoksa http://arbis.tubitak.gov.tr/ adresinden edinmeliyiz ve tüm bilgileri güncellemeliyiz (MEGA çalışanı olup, öğretim üyesi olmayan hekimlerimizin, çalışma adresi ve çalıştığı kurum olarak MEGA’yı yazması son derece önemlidir).
    3. Proje başvurumuzu ARDEB’in Proje Başvuru Sisteminden (PBS) yapacağız. ARBİS hesabınızla http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr/ adresine giriş yaparak başvurunuzu başlatabilirsiniz.
    4. Proje ekibinizde yer alacak kişilerin, daha önce yaptıkları başvurular nedeniyle kota kısıtı olabilir. Bu nedenle, daha başlangıçta proje ekibini proje başvurunuzda girmeyi deneyip, bir engel varsa erkenden öğrenmeniz ve gerekirse kısıtı bulunan hocalarımız yerine başka kişiler belirlemenize yardımcı olacaktır.
    5. Proje Başvuru Formu ve Ekleri ile ilgili çalışmalarınızı ilgili arkadaşımıza her gönderdiğinizde yorumlarımızı ekleyerek sizlere destek olacağız.
    6. On-Line başvuru sonrasında TÜBİTAK’ın PYS sisteminden türetilen pdf dosyasında proje ekibinin ve kurum temsilcilerinin imzaları alınacak ve en geç 2 hafta içerisinde TÜBİTAK’a ıslak imzalı hali (varsa Etik Kurul Onayı ve Destek Mektuplarıyla) gönderilecek. Dolayısıyla on-line başvurunuzu yapmadan önce ekip üyelerimizin ve Rektör hocamızın hazır bulunduğundan emin olmalıyız. Bu nedenle bizimle irtibat halinde olursanız zamanlamayı birlikte daha iyi yönetebiliriz.