8 Eylül 2017’ye Kadar Yapılacak 1001, 1005 ve 3501 Başvurularımız Hakkında!

Değerli Hocalarımız,

Bildiğiniz üzere TÜBİTAK, 1001, 1005 ve 3501 bilimsel araştırma ve yenilik proje önerilerini Mart ve Eylül dönemlerinde kabul etmektedir. Önümüzdeki Eylül dönemi için son online başvuru tarihi 8 Eylül 2017’dir (basılı kopyaların iletilmesi için son tarih ise 22 Eylül 2017’dir).

Dolayısıyla. Halen hazırlığı devam eden ve yeni başvuru yapmayı düşünen hocalarımız için yaklaşık 2 ay kadar bir zaman kalmış bulunmaktadır. Bu nedenle sizlere aşağıdaki hatırlatmaları yapmak istiyoruz:

Başvurular için dikkat edeceğimiz konular:

  1. Zamanlama:

Aynı puanı alan projelerden birinin seçilmesi gerektiğinde, başvuru tarihi daha erken olan tercih edilmektedir

Başvuruların çoğu maalesef son hafta bırakılmaktadır (Başvuruların %85’i son hafta, %55’i ise son gün yapılmaktadır-2014 2. Dönem sayılarıdır). Bu nedenle hazırlıklarımızı şimdiden hızlandırmalı ve mümkünse son haftaya/güne bırakmamalıyız.

  1. Genel Konular:

Proje başvurusu sırasında dikkat edilecek genel konuları linkteki “TÜBİTAK ARDEB Projesi Yazarken Dikkate Edilecek Noktalar” adlı dosyada inceleyebilirsiniz.

  1. Etik Kurul Onayı:

Gerekiyorsa Etik Kurul onayımızı mutlaka almalıyız (Etik Kurul başvurusunu Proje Yürütücüsü adına yapmalıyız ve başvurudaki proje adı ile başvurumuzdaki proje adı birebir aynı olmalı).

Etik Kurul onayının gerekip gerekmediğini ve etik kurul onay belgesinin sahip olması gereken diğer özellikleri linkteki dosyadan inceleyebilirsiniz.

Üniversitemizin Etik Kurulu’na başvurmak için ilgili başvuru formlarına http://www.medipol.edu.tr/Sayfa/187/Akademik/Etik-Kurul.aspx adresinden ulaşabilirsiniz.

Detaylarla ilgili Etik Kurul sekreterliğinden İlknur Hanım yardımcı olacaktır (Proje ekibinde yer alan kişilerin aynı zamanda Etik Kurulunda yer almamasına, yer alıyorsa da kurul onayında imzalarının olmamasına dikkat etmeliyiz):

Etik Kurul Yetkili Kişi Telefon e-posta
Etik Kurul Sekreterliği İlknur FİL 216 681 51 37 ilknurfil@medipol.edu.tr
  1. Özel/Yasal İzin:

Kimi projelerde kamu kurumlarından yasal izin veya şirketlerden özel izin alınması gerekebilmektedir. Araştırmanızda bu tür bir gereksinim olup olmadığını aşağıdaki linkteki Yasal İzin Bilgi Notundan kontrole edebilirsiniz.

  1. Proforma Fatura:

Proje harcamalarımız (Hizmet, cihaz, etkinlik) için proforma fatura almalıyız.

Proforma Faturalar da mutlaka Proje Yürütücüsü adına hazırlanmış olmalı.

Sarf malzemeler için (tek bir kalemde 10.000 TL’yi aşmıyorsa) proforma faturaya gerek duyulmamaktadır.

Yaygın etki faaliyetleri kapsamında yapılacak toplantı, çalıştay, vb. etkinlikler için alınacak Proforma Faturalar için ofis yetkilimiz sizlere destek olacaktır. Bu tür giderler için yeni bazı sınırlamalar getirilmiştir. Başvuru formumuzun Ek 2 Bütçe ve Gerekçeleri dosyasında ilgili tabloların altındaki açıklamalara dikkat edilmelidir.

MEGA’dan ve REMER’den alacağımız hizmetleri kurum içi çalışma olarak değerlendirmemeli ve onlar için de proforma fatura almalıyız. Bunun için aşağıdaki irtibat noktaları sizlere yardımcı olacaktır

ÖNEMLİ NOT: Başvuru formunuzda kurumun araştırma olanakları kapsamında REMER’deki cihazları gösterebilirsiniz. Ancak REMER’deki bu cihazların kullanımı ile ilgili alacağınız proforma faturalarda, ilgili hizmet bedelinin cihazların “bakım ve amortisman karşılığı kullanım ücreti” olduğu, dışarıya verilen hizmet fiyatlarından daha düşük fiyat alındığı Ek 2 Bütçe ve Gerekçeleri formunda belirtilmelidir. Aksi durumda kendi cihazımızdan hizmet aldığımız değerlendirilebilir ve başvurumuz etik inceleyemeye bile tâbi tutulabilir.

Hizmet Alım Yeri Yetkili Kişi Telefon e-posta
Medipol MEGA Hastanesi Tarık KARAKUŞ 212 460 79 02 tarik.karakus@medipol.com.tr
REMER Kaan ALKAN 216 681 53 44 hkalkan@medipol.edu.tr

 

  1. Proje Başvuru Formu ve Ekleri: İlgilendiğimiz programın (1001, 1005 veya 3501) başvuru formunu ve eklerini hazırlamalıyız. Bunun için linkte yer alan başvuru formlarındaki yorumlarımızı dikkate almanızı öneririz. Ayrıca SBAG, SOBAG ve EEEAG için birer örnek başvuru formları da yine aşağıdaki linkte yer almaktadır.

 

  1. Destek Mektubu: Proje bütçesine TÜBİTAK dışında başka bir kurumun ayni ya da nakdi katkısı olacak ise, ilgili kurumdan Destek Mektubu almalıyız. Bunun için  linkteki Destek Mektubu Şablonlarını kullanabilirsiniz. Medipol adına alınacak mektupları TTO olarak hazırlayıp imzalatabiliriz. Bu tür şablonlara TTO sitesinden de erişebilirsiniz. http://tto.medipol.edu.tr/bilgi-havuzu/prosedurler-2/

 

  1. İADE/RET Sonrası Yeniden Başvuru: Yapacağımız başvuru, daha önce yaptığımız başka bir başvurunun yenilenmesi şeklindeyse, PBS’deki “Proje Bilgileri” sayfasında bunu mutlaka belirtmeliyiz ve bir önceki başvurumuzu ilgili ekranda seçmeliyiz. Şayet önceki başvurumuzda İADE kararı çıkmışsa, ilave bir bilgi istenmeyecektir. Ancak RET kararı çıkmış ise, ilgili ret kararında yer alan öneri ve eksiklikleri nasıl düzenlediğimize dair “Değişiklik Bildirim Formu”, yine aynı sayfada doldurulmalıdır. Her ne kadar bu formu, online kaydetmemiz istenecek olsa da, ön hazırlığınızı linkte yer alan Değişiklik Bildirim Formu dosyasında hazırlayıp, PBS girişleri sırasında sayfaya aktarabilirsiniz.

 

  1. Basılı Kopyaların Gönderilmesi: PBS üzerinden online başvuru yaptıktan sonra, PBS’nin bizlere imzalanmak üzere verdiği pdf dosyaları olmaktadır. Bu dosyaların 2 hafta içerisinde ıslak imzalı olarak TÜBİTAK’a iletilmesi gerekmektedir. İmza atması gereken kişiler, rektör, proje yürütücüsü, araştırmacılar ve danışmanlardır. Eğer başka bir kurumdan da araştırmacı veya danışman yazmış isek, o kurumların da en üst düzey yetkilisi (rektör/rektör yarımcısı), araştırmacı veya danışmanlar da imza atmalıdır. Özellikle farklı şehirlerdeki üniversitelerden araştırmacı/danışman yazılması durumunda bu imzaları toparlamak zaman aldığından, PBS’den başvuru yapılır yapılmaz lütfen bizimle de iletişime geçiniz.

Sizlere nasıl destek olabiliriz?

  1. Ofisimizde her fon türü için uzmanlaşmış, her fakülteden sorumlu arkadaşlarımız mevcuttur.
  2. ARDEB Destek Uzmanlarımız sorumlu oldukları fakültelere göre sizlerle temasa geçmekte (dekanlık, bölüm toplantılarınıza katılarak veya sizlerle doğrudan görüşerek), hazırlık süreçlerinizde sizlere destek olmaktadır.
  3. Bunun dışında dilerseniz doğrudan aşağıdaki bilgilerle fakültenizden sorumlu uzmanımıza erişebilirsiniz:
    1. Esra KIZILKAYA (ARDEB: Mimarlık Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, esrakizilkaya@medipol.edu.tr ,dahili: 1632 )
    2. Gizem GENÇYÜREK (ARDEB: Sağlık Bilimleri Fakültesi ve tüm BİDEB destekleri, ggencyurek@medipol.edu.tr , dahili:1637)
    3. Özge ELMAS (ARDEB: Tıp/U. Tıp Fakültesi, boelmas@medipol.edu.tr, dahili: 1634)
    4. Kübra AKSOY (ARDEB: Diğer tüm fakülteler için, kaksoy@medipol.edu.tr, dahili: 1633)
  1. Başvurularımızda öncelikle Proje Yürütücüsü ve ekip üyelerinin mutlaka Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) hesabı olmalı.Eğer yoksa http://arbis.tubitak.gov.tr/ adresinden edinmeliyiz ve tüm bilgileri güncellemeliyiz (MEGA çalışanı olup, öğretim üyesi olmayan hekimlerimizin, çalışma adresi ve çalıştığı kurum olarak MEGA’yı yazması son derece önemlidir).
  2. Online proje başvurumuzu ARDEB’in Proje Başvuru Sisteminden (PBS) yapacağız. ARBİS hesabınızla http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr/ adresine giriş yaparak başvurunuzu başlatabilirsiniz.
  3. Proje ekibinizde yer alacak kişilerin, daha önce yaptıkları başvurular nedeniyle kota kısıtı olabilir. Bu nedenle, daha başlangıçta proje ekibini proje başvurunuzda girmeyi deneyip, bir engel varsa erkenden öğrenmeniz ve gerekirse kısıtı bulunan hocalarımız yerine başka kişiler belirlemenize yardımcı olacaktır.
  4. Proje Başvuru Formu ve Ekleri ile ilgili çalışmalarınızı ilgili arkadaşımıza her gönderdiğinizde yorumlarımızı ekleyerek sizlere destek olacağız.
  5. Online başvuru sonrasında TÜBİTAK’ın PBS sisteminden türetilen pdf dosyasında proje ekibinin ve kurum temsilcilerinin imzaları alınacak ve en geç 2 hafta içerisinde TÜBİTAK’a ıslak imzalı hali (varsa Etik Kurul Onayı ve Destek Mektuplarıyla birlikte) gönderilecek. Dolayısıyla online başvurunuzu yapmadan önce ekip üyelerimizin ve Rektör hocamızın imza atmak için erişilebilir olduğundan emin olmalıyız. Bu nedenle bizimle irtibat halinde olursanız zamanlamayı birlikte daha iyi yönetebiliriz.

İlgili dosyalara buradan ulaşabilirsiniz.

Başarılı bir hazırlık dönemi diliyoruz…